Życiowy reset, czyli jak poczuć się odświeżonym w swoim życiu?

kwitnące drzewo przed domem

Aby życie nabrało nowych barw, nic w tym lepiej nie pomaga niż życiowy reset. Czasem wydaje się nam, że potrzebujemy ogromnej zmiany, a tak naprawdę wystarczy tylko kilka poprawek. Dowiedz się jak przeprowadzić swój własny życiowy reset, czyli odetchnąć, nabrać sił i ruszyć w nowym kierunku.

Jeśli czytasz ten artykuł to prawdopodobnie czujesz się wypalony, zniechęcony, zestresowany lub odczuwasz potrzebę wprowadzenia dużych zmian w swoim życiu. Może kusi się zmiana pracy, przeprowadzka do innego kraju lub całkowita zmiana swojego wyglądu.

Niezależnie od tego, czy czytasz ten post w czasie tworzenia postanowień noworocznych, w momencie planowania nowego miesiąca, czy jest to po prostu przypadkowy dzień, w którym czujesz się bezsilny, pamiętaj, że każdy czas jest dobry, aby zadbać o siebie i swoje samopoczucie, i że zawsze jest to w zasięgu twojej ręki.

I chociaż może wydawać się, że musimy wywrócić całe nasze życie do góry nogami, to zwykle wystarczą małe zmiany, by od razu poczuć się lepiej. Te małe zmiany mogą zapewnić Ci to odświeżające poczucie, że ruszasz naprzód.

   

Co zrobić, kiedy nie czujesz się dobrze w swoim życiu?

Kiedy czujesz się niespokojny lub pozbawiony motywacji, ważne jest, abyś naprawdę wsłuchał się w to, co dzieje się w twoim wnętrzu. Co powoduje te uczucia? Czy wynika to z przepracowania albo braku pracy, która daje satysfakcję? Dysonansu pomiędzy tym, czego pragniesz Ty, a czego oczekują od Ciebie inni? A może z powodu braku spełnienia Twoich marzeń? Może czujesz, że utknąłeś w martwym punkcie i nie wiesz, co zrobić dalej?

Wsłuchaj się w siebie. Daj sobie czas na refleksję, na pisanie w dzienniku, na głębsze przemyślenia dotyczące tego, kim naprawdę jesteś i tego, czego naprawdę pragniesz. Porozmawiaj ze sobą i zaopiekuj się sobą.

Od czego zacząć swój prywatny reset?

Aby przeprowadzić życiowy reset, musisz uświadomić sobie, gdzie jesteś teraz i jakie zmiany możesz wprowadzić. Pomaga w tym wykonanie ćwiczenia o nazwie koło życia lub koło wartości. Polega ono na ocenie każdego obszaru życiowego w skali 1-10, dzięki czemu w łatwy sposób można zidentyfikować obszary, które wymagają najpilniejszej zmiany.

koło-życia

Po wykonanym ćwiczeniu koło może wyglądać w następujący sposób:

koło-życia-przykład

Gdy skończysz ćwiczenie, zobaczysz, które obszary wymagają największej uwagi. Postaraj się skupić na 1 lub 2 obszarach i zmianach, które możesz w nich wprowadzić przez następne 3-6 miesięcy.

Wybór pracy nad kilkoma obszarami życia naraz może nie brzmieć tak ekscytująco, jak przebudowa całego życia, ale ta metoda jest łatwiejsza w wykonaniu niż próba zrobienia wszystkiego na raz.

   

Życiowy reset w 6 krokach

1. Zaakceptuj to, gdzie teraz jesteś

Po wykonaniu ćwiczenia na koło życia, być może poczujesz się bardzo niezadowolony ze swojej obecnej sytuacji życiowej. W związku z tym ważnym krokiem jest zakceptowanie swojego punktu startowego. Każdy musi od czegoś zacząć i nigdy nie jest za późno na zmianę.

2. Zrób detoks od social mediów, telewizji i wiadomości

Media społecznościowe, telewizja, wiadomości i inne wszechobecne treści bardzo wpływają na nasze samopoczucie, myślenie, a w konsekwencji na zachowanie. Zamiast postępować według tego, co dyktuje świat, odetnij się od tego na jakiś czas, żeby dać sobie przestrzeń na rozmowę ze sobą i wsłuchaniem się w swoje prawdziwe potrzeby. Kim byś był, gdybyś nie musiał niczego udowadniać? Co byś zrobił, gdyby wszystko było możliwe? Czas to urzeczywistnić.

3. Pożegnaj się z tym, co niepotrzebne

Nasze bezpośrednie otoczenie ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Życiowy reset obejmuje zrobienie generalnych porządków i pozbycie się tego, co nie służy. Wyrzucenie nagromadzonych przedmiotów, przestawienie mebli, dodanie nowych akcesoriów działa jako metafora reogranizacji swojego wnętrza.

4. Dodaj więcej koloru do swojego życia

Kolory i nastroje są ze sobą powiązane. Konkretne barwy mogą sprawić, że poczujemy się szczęśliwsi, bardziej zrelaksowani, naładowani energią lub poczucjemy przypływ witalności. Aby zyskać dopływ nowej energii i zapewnić sobie uczucie regeneracji, dodaj do swojego życia zastrzyk koloru, który wywołuje w Tobie pozytywne uczucia. Niezależnie od tego, czy będzie to bukiet kwiatów, nowy kolor ubrania w garderobie, obraz, kolorowe poduszki lub akcesoria do mieszkania, wybierz kolor, który przyniesie Ci radość i wywoła uśmiech na twarzy. Odświeżona przestrzeń to odświeżone wnętrze.

5. Rozpocznij dowolny projekt

Jeśli dałeś już sobie czas i przestrzeń na rozmowę ze sobą, na rozmyślania i marzenia oraz oczyściłeś swoją przestrzeń, czas na podjęcie kolejnych kroków. Rozpisz dokładnie plan w oparciu o wykonane wcześniej ćwiczenie. Może Ci w tym także pomóc następujący artykuł: Jak stworzyć własny plan rozwoju osobistego?

Wybierz projekt, który nabardziej do Ciebie przemawia i zacznij go realizować krok po kroku. Pamiętaj, że z nikim nie rywalizujesz. To jest Twoje życie, więc działaj w tempie, które najbardziej Ci służy.

6. Wybierz coś, na co warto czekać

Mając przygotowany plan, wyobraź sobie siebie z przyszłości i zatrzymaj się na sytuacji/doświadczeniu, które sprawia Ci wyjątkowo dużo radości. Za każdym razem kiedy będziesz działać według ustalonego przez Ciebie planu, przywołuj w myślach ten obraz. Będzie on motywował Cię do dalszych zmian.

   

Proste sposoby na poprawę samopoczucia

Innymi prostymi sposobami na wywołanie uczucia odświeżenia, relaksu i ulgi są:

  • Słuchanie radosnej muzyki
  • Spędzanie czasu w naturze
  • Codzienna medytacja
  • Rozmowa ze sobą
  • Poranna i wieczorna rutyna
  • Chodzenie wcześniej spać
  • Zwiększenie aktywności fizycznej
  • Wprowadzenie do diety więcej warzyw i owoców
  • Picie większej ilości wody
  • Pozwolenie sobie na marzenia w ciągu dnia
  • Kupno prezentu dla siebie
  • Śmiech
  • Odnowienie miłości do dawnego hobby

Życiowy reset w pigułce

  1. Wsłuchaj się w siebie, dowiedz się, czego pragniesz.
  2. Wykonaj ćwiczenie koło życia, aby dowiedzieć się, któe obszary wymagają najwięcej uwagi.
  3. Zaakceptuj to, gdzie teraz jesteś.
  4. Zrób detoks od social mediów, telewizji i wiadomości.
  5. Pożegnaj się z tym, co niepotrzebne.
  6. Dodaj więcej koloru do swojego życia.
  7. Rozpocznij projekt.
  8. Skupiaj się na tym, czego pragniesz i na co warto czekać.
  9. Dbaj o siebie na codzień. Okazuj sobie miłość i troskę.

Przeczytaj także:

plannery-plan-with-justine
 

2 komentarze

  1. 💕 Dziękuję dzisiaj i nie tylko jest mi to bardzo potrzebne ♥️

    1. Dziękuję pięknie za wiadomość, cieszę się, że treści są pomocne. Przesyłam dużo miłości ❤️

Zostaw komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *